Voel je buikspieren branden met deze simpele oefening

buikspieren oefeningen

Het effectief trainen van je buikspieren tijdens een training blijkt bij veel sporters nog iets wat niet vanzelfsprekend is. Het liefst willen we zonder al te veel inspanning een mooie sixpack verkrijgen. Hiervoor is het echter wel cruciaal om je buikspieren flink aan te pakken met gerichte oefeningen. We hebben voor jou een zeer effectieve en simpel uit te voeren oefening gevonden die je buikspieren zullen laten branden!

“Dead bug” met weerstand

De zogenoemde ‘dead bug’ oefening is een al redelijk bekende oefening voor het werken aan je sixpack. Je ligt op je rug met je armen/benen in de lucht. Vervolgens zijn er een aantal mogelijkheden waarbij je je benen laag over de grond strekt. Hetzelfde kan je doen met je armen.

Wat regelmatig gebeurt bij het uitvoeren van deze dead bug oefening is dat je kracht en effectiviteit verliest aan het corrigeren van je onderrug. Wat op den duur ook voor blessures kan zorgen!

Om dit te voorkomen geven we deze optie als oefening voor je buikspieren. Je onderrug zal strak op de grond blijven liggen waardoor je deze niet belast en blessures voorkomt.

Uitleg

De oefening begin je precies zoals met de normale dead bug variant. In plaats van dat je handen vrij in de lucht kan bewegen houdt je je vast aan een touw of een elastiek met handvatten, welke je hebt bevestigt aan een muur of apparaat. Vervolgens hou je je handen gestrekt in de lucht. Door te variëren met de stand van de benen kan je je buikspieren in deze oefening op verschillende wijzen belasten. Bijvoorbeeld door te luchtfietsen, benen gestrekt te houden of een schaar beweging te maken.

Tip

Heb je geen punt waaraan je een touw of elastiek kan bevestigen? Doe deze oefening dan met twee personen. Één persoon kan de handen tegenhouden van de ander.buikspieroefening2

Voel je buikspieren branden met deze simpele oefening
Rate this post
Click here to add a comment

Leave a comment: